Korcsolya oktatás

Kedves Érdeklődő!

Az alábbi űrlap kitöltésével tudsz jelentkezni korcsolya oktatásra, én pedig mihamarabb felveszem Veled a kapcsolatot!

Kérdésed van? Irj nekem bátran!

*
*
*
*

A korcsolyázás élettani hatásai, amiért érdemes korcsolya oktatásra járni!

A jégsport amellett, hogy élvezetes, jelentős jótékony élettani hatásokkal is bír. Korcsolyázás közben egyrészről kardió, másrészről erősítő hatásokat tapasztalhatunk. Hogy mit is jelent ez pontosan?

Kardió hatás

shutterstock_152844437

A kondíciónk megőrzése egész életünk alatt fontos. A rendszeres mozgás általában kondicionáló hatású, azonban vannak olyan sportok, melyek fokozottan azok, ilyen például a futás vagy a korcsolyázás.
Kutatások bizonyítják, hogy a nagyobb intenzitású sportok űzésével többet tehetünk egészségünkért is. Az intenzív mozgás erősíti a szívünket, ezáltal csökkenti a szív és érrendszeri megbetegedések esélyét és az érszűkületet. Növeli az anyagcsere folyamatokat, így megóv minket a kóros elhízástól, a koleszterin és a vércukor szint megnövekedésétől illetve a magas vérnyomás kialakulásától.
Aki a nyáron hasonló okokból rendszeresen fut a szabadban, de télen már nem kedveli a latyakos, csúszós utakat, annak télre ajánlom, hogy húzzon korcsolyacipőt. A korcsolyázás tulajdonképpen a „csúszva futás” elnevezést is kaphatta volna, hiszen intenzitásában megközelíti a futást, átmozgatja az egész testet és jótékony hatásai mellett javítja az állóképességünket is. Aki nem hiszi, próbálja ki, hogy megállás nélkül megy 5 kört a Városligeti Műjégpályán és csodálkozni fog.
A váltakozó intenzitású terhelés által, mint például a fogócska, a jégkorong, vagy a különböző ügyességi feladatok, az állóképesség még felnőtt korban is fejleszthető.

Erősítő hatás

Annak, aki először próbálja ki ezt a sportot, komoly meglepetéseket okozhat. Az ember nem is gondolná, hogy hány izmát is mozgatja meg például egy darab ellökés. Az is könnyen előfordulhat, hogy olyan izmok is izomlázasak lesz, melynek létezéséről addig nem is tudtunk.
Kétségtelen, hogy a jégkorcsolyázás elsősorban a láb izmait (vádli, comb), valamint a farizmokat erősíti. Azonban sok más sporttal ellentétben nem okoz egysíkú izomfejlődést, mert sok feladathoz a teljes test mozgását követeli meg. A felgyorsuláskor például a lökések intenzitásával összefüggésben a karok és a törzs izmai is mozgásba lendülnek. Vagy egy bonyolultabb mozdulatsor elsajátításakor, amikor is a tartás és a karmunka, a váll és a gerinc izmait is intenzíven dolgoztatja.

Egyensúlyra és helyes tartásra gyakorolt hatás

shutterstock_164845085

Szintén itt említeném meg, hogy amennyiben egy gyermek kis korban elkezd korcsolyázni, úgy egyensúly érzéke is hamarabb kifejlődik, így más sportokban is ügyesebb lesz a vele egykorú társainál. Továbbá a rendszeres műkorcsolyázás a helyes tartás kialakulásában is jelentős szerepet játszik, hiszen fejleszti a gerinc izmait, ezáltal erősíti a hátat. Megakadályozza a görnyedt tartást és a gerincferdülést.

Összefoglalva, a műkorcsolyázás, amellett, hogy egy gyönyörű sport még egészséges is, mert javítja az állóképességet, erősíti az izmokat és helyes tartást biztosít.

Aki szeretné így megőrizni egészségét, forduljon hozzám!
A korcsolyázás élettani hatásai, amiért érdemes korcsolya oktatásra járni!
Értékelj minket!